lördag 7 mars 2015

18:e januari


Som sagt förra veckan var det inkörning för att få ordning på grupperna. Det är många olika klasser allt från 5:an till 9:an. Att lära sig namnen bara det...
Hur som helst jag ville sätta lite standard på hur vi ska ha det i klassrummet i fortsättningen så jag bad alla skriva ned hur de tycker att en bra lärare ska vara. Så laddade jag in det hela i ett dokument och gjorde ett ordmoln av det hela. Det blev väldigt intressant faktiskt. Snäll 
och inte för sträng, låta oss gå på toa och dricka vatten och inte skrika. Att inte vara sträng var ett genomgående tema i vad de skrev, förvånade mig. 

De vill ha roliga och hjälpsamma lärare. Jag lovade att jag ska försöka leva upp till det men i gengäld så får de leva upp till vad jag tycker är bra elever.

Så nu har vi satt det här gemensamt och förhoppningsvis börjar vi sy, sticka och virka nästa vecka.
Här är elevernas syn på en bra lärare och så min syn på bra elever. Ska bli skoj att visa dem det här. De har faktiskt tyckt själva. Jag har plastat in dessa bilder och så sätter vi upp dem någonstans i klassrummet och hänvisar till vid behov.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Konstruktiva kommentarer välkomnas. Annat tas bort...